2011年12月28日

考試


總需要 信任自己
汗血水 繪出天與地
天崩了 我們繼續挺起
問昨天 可想不起

6 則留言:

  1. 我明白為什麼同事要請假跟孩子溫書了。加油啊!

    小時候有沒有寫考試範圍的?我是完全沒有印象。

    回覆刪除
  2. amy: 哈哈,講下笑遮,沒那樣悲壯,她這個假期天天唔多唔少有溫書倒是真的。每天玩玩溫溫其實不辛苦,也入腦許多。然後感恩她算是ok 聰明的,內容她上課時都差不多學會了,我不用再教,我只是幫她處理串字跟寫字而已(雖然那是最難的一part)

    回覆刪除
  3. The distribution of exam subjects is very strange. In most schools, one subject is tested per day.

    I observed that everyday there is a language test.

    Is PTH represented PutongHua? Either all are in English or all are in Chinese or all are in Maths symbols to let people to guess.....

    Mr. Tall

    回覆刪除
  4. mr tall - why my earlier reply disappeared...

    yes, PTH = PUTONGHUA.

    actually both eng and chi will be sub-divided into many exams la - the main paper, dictation and composition... 好煩的。

    回覆刪除
  5. Esther: 如果詞語能選擇,十字街口你我答出的每題更瀟灑。

    回覆刪除